Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

"CINTA"

Rabbi...
Jika cintaku kau ciptakan untuk dia
Tabahkan hatinya
Teguhkan imannya
Sucikan cintanya
Lembutkan rindunya

Rabbi...
Jika hatiku kau ciptakan untuk dia
Penuhi hatinya dengan kasih-MU
Terangi langkahnya dengan NUR-MU
Bisikkan kedamaian dalam kerisauan
Temani die dalam kesepian

Rabbi...
Kutitipkan cintaku pada-MU untukknya
Resapkanlah rinduku pada rindunya
Mekarkan cintaku bersama cintanya
Satukan hidupku dan hidupnya
Dalam cinta-MU
Kerana,aku sungguh mencintainya kerana-MU...

0 comments:

Post a Comment