Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Istirahah seketika

Assalamualaikum...
secara sedar ana masukkan 3 gambar ini dalam blog ana...
sebagai istirahah..
..............................................................................................................................................

ini adalah cicak pertama yang ana jumpa di mesir..
pelik sunguh la...
apasal la payah sangat nak jumpa cicak di mesir..
mungkin ada sebab musabab la..


dan yang ini plak burung merpati yang 'dibela' di rumah..
jinak...
seolah-olah burung ini paham apa yang ana cakapkan..
memang dengar cakap dan patuh plak tu..
walaupun tanpa akal..
yang hairannya, manusia yang ada akal tapi apabila disuruh melakukan sesuatu perkara untuk kebaikan..
seolah-olah seperti tiada akal...
seperti......................................
rasanya paham apa yang ana maksudkan di sini...
'asif 'ala kulli hal..
(^_^)


yang terakhir pulak..
burung hantu yang tersesat masuk dalam bilik tido...
mula-mulanya sengaja burung hantu ni berehat di tingkap...
entah kenapa tetiba saja 'melawat' bilik yang ana diami dengan kawan..
sempat jugak bergambar dgn burung hantu ni...
kali pertama pegang burung hantu...
warna putih pulak tu..
cantik...

Subhanalllah...

12 comments:

mRs. biEy aka miss piNx said...

abg...c0mey la tgk burung antu 2...
hekhek....

Darwisy Sufi said...

nak ke..???
klu nak, nnt abg kirim balik malaysia yer...
(^_^)

mRs. biEy aka miss piNx said...

na...ley kew??
p tk0t la..
t ye gigit...

Darwisy Sufi said...

ye xgigit la..
abg dah pegang dah..

mRs. biEy aka miss piNx said...

0oo..ye ek..
hehehe

Darwisy Sufi said...

ya la...
kali pertama pegang...
mmg best..

mRs. biEy aka miss piNx said...

hmm..stil tk0t..tp cute la...tk0t ye gigit...bes nye abg da pgg..ase gne??

Darwisy Sufi said...

mula2 takut gak..
ye xgigit pon..
lembut ja bulu ye..
mcm pegang kapas..

mRs. biEy aka miss piNx said...

ye kew??
bes nye...hehehe
bang...ni x taw ble lak na 0n9 fb n bl0g..
na lek uma nenek mlm ni...
kt sne xde tenet, susa la kit...
bye...take care ek

Darwisy Sufi said...

pengalamn ktakan...
kali pertama dlm idup..
xpa la...
klu kis on9 tgur2 ja la...
cam biasa..
kis pon sma la..
take care..

mRs. biEy aka miss piNx said...

hehe..yup..
mmg p0n

Darwisy Sufi said...

pas ni kis cari la burung hantu kat malysia..
ambik bela tau..

Post a Comment