Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

~WaHai TuhAn~

Seronok kan kalau boleh cari pasal dengan orang lain. Tak ada masalah nak cari masalah. Bila dah kena baru nak tahu duduk diam-diam. Bila ‘fardi’ terkena dengan ‘jemaah’ begitulah jawabnya. Kalau duduk senyap kan bagus. Jadi budak baik ya. Jangan nakal-nakal. Nanti Tuhan marah.

Bila terpandang kan satu nama yang dirasakan cukup ‘sempuna’ tapi tak tahulah bagaimana dengan orangnya. Akhlak tak seiring dengan nama. Islam hanya tinggal pada namanya sahaja. Hakikat yang Nabi Muhammad s.a.w. perjelaskan pada umat Islam 1400 tahun yang lalu.

Letih kalau nak menaip banyak, jadi ana sekadar bawakan gambar-gambar dari dunia IT kita yang menjadi kegilaan sesiapa sahaja termasuk orang yang sedang menaip dan membaca ini. Tuan empunya blog.
( kalau kata kat diqi sendiqi tak pa kot, tak dak oqang nak maqah )

Kalau ada yang faham apa yang ana datangkan ‘munaqashah’ di bawah ini baguslah.

Kalau ada yang tak faham, tanyakan pada yang faham.
Dan orang yang faham kabarkan pada orang yang kurang faham ataupun tidak faham.

Kalau yang jenis buat-buat tak faham bahasa, pandai-pandailah sendiri mahu hidup.












Apa pun tahniah buat ‘cendekiawan’ Islam yang sanggup berhadapan dengan ‘masalah’ yang saja nak cari masalah.
Seperti mana kata seseorang, “Doa untuk semua umat islam ..termasuk mamat tu..semoga mendapat hidayat dariNYA..kan..”

2 comments:

..::♥hidayati♥::.. said...

sebaiknya kalau org mcm nie...dikatakan bila dh x dak cara lain lagi,masih berkeras..maka berhentilah berjidal (berdebat) dgn dia...
kita sama2 doakan..
btw,mmg dh penah jmpa org mcm nie..nauzubillah..
masih ad lagi..& tanya pd diri kita balik.."dimana peranan kita???"
=_= nauzubllah.

Darwisy Sufi said...

baik ustazah....
mudahan ada kbaikan kita bersama dlm mnjlnkn da'ie ini..

Post a Comment