Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Bait 1


Terpisah jauh dua hati,
Lautan dan benua merentangi,
Tak ternoda ikatan dek murka Ilahi,
Mempertahankan kesucian hakiki...
Ya Allah,
Kuatkan kami bermujahadah,
Mendamba cinta-Mu yang terindah,
Cinta manusia hanya wasilah,
Menagih rahmat dan maghfirah...
Ya Allah,
Jangan biarkan ukhwah kami dicemari,
Dengan maksiat nan keji,
Permudahkanlah urusan kami,
Memeterai sebuah janji...


Even if we walk different paths,
one must always live on as strong as you are able..!
You must never treat your own  life
as something insignificant..!
You must never forget the friends
you love for as long as you live..!

0 comments:

Post a Comment