Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Bait 2



Ya Allah,
Kekal ukhuwah antara kami..
Jadikan hubungan ini
hubungan yang diredhai
lagi diberkati..
Sesungguhnya, aku terlalu
merinduinya Ya Allah..
Rinduku padanya semata-mata
hanya keranaMu..
Andai Sungai Nil menjadi saksi
pertemuan kami..
Biarpun lautan menjadi
perantara jarak antara kami..
Rahmatilah ukhwah ini..
Moga kekal abadi hingga ke
syurga Firdausi..


Relationship is like a book..
It takes a few second to burn..
But it takes years to print..
So, print carefully and never let it burn..
                     (^_^) (n_n)





0 comments:

Post a Comment