Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Hujung Tahun

Usia dunia kian lama kian berkurang. Andai dulu masih gah berdiri kini kian longlai dipahat usia. Tahun 2011 bakal meninggalkan kita dengan seribu satu kenangan dan memori. Tidak kira manis atau sedih, gembira atau pahit, walhal imbauan suka duka sepanjang zaman tetap menjadi sejarah.


Kebanyakan makhluk-makhluk yang melata di atas muka bumi ini sudah bersedia untuk menyambut tahun baru yakni 2012 tetapi malangnya masih ramai lagi yang kembali menjadi manusia ‘zaman purbakala’. Dengan kata yang lebih ‘manis’ nya lagi….Zaman Jahilliyah. Sendiri mahu ingat la….!!!

Tidak salah untuk meraikannya tetapi perlu diingat akan batas-batas sesuatu perkara. Lebih-lebih lagi dikhususkan buat jiwa remaja yang bergelora. Darah masih panas. Tidak ketinggalan jua buat dewasa dan kanak-kanak. Tidak kira apa pun usia, yang pasti ada batasnya. Jangankan melaksana sesuatu yang harus tetapi berubah kepada yang haram. Menyesal kemudian tiada gunanya. Selagi pintu taubat masih terbuka. ~Peringatan untuk diri sendiri.~

0 comments:

Post a Comment