Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Cara Mengenali Wanita Masih “Dara”

Assalamualaikum...
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad.s.a.w. dan keluarga baginda serta para sahabat tabi'in 'alaihim ajma'in..




Pada kali ini ana nak kongsikan sedikit bicara ataupun ilmu yang ana jumpa dalam satu halaman..
Mungkin ramai yang sudah tahu..
Yang mana sudah tahu ianya sekadar untuk mngingatkan semula..
Yang mana belum tahu, bolehlah menjadikan ianya sebagai satu ilmu baru dalam kehidupan..
Sekadar satu perkongsian  untuk semua para pembaca..
Dan ana harapkan semua orang dapat ambil cakna dalam hal ni..
Walaupun ianya ditujukan khusus buat perempuan, wanita, gadis dan seumpamanya..tetapi ia jua adalah ilmu bagi kaum Adam..

Sama - samalah kita renungkan...


Cara Mengenali Wanita Masih “Dara”


Rekahan Bibir
Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.

Dahi Yang Berkedut
Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Berbanding dengan dahi wanita yang tidak berdara yang mempunyai lapisan sebanyak tiga lapis walau masih muda. Ini dapat dilihat ketika mereka bercakap, berbual dan ketawa. Kedutan ini adalah berbeza dengan kedutan wanita yang berusia.

Bentuk Punggung
Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel-sel punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari-lari dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang-goyang. Berbeza dengan gadis yang memiliki punggung yang pejal dan tidak bergoyang.

Telinga
Telinga gadis yang mempunyai dara akan kelihatan warna kemerah-merahan dan cantik. Wanita yang tidak punyai dara, telinganya akan kelihatan leper dan tidak menawan lagi.

Tumit
Cuba lihat tumit anda. Di hujung tumit anda, cuba picitkan sedikit. Sekiranya selepas picit darah anda akan kembali ke posisi asal dengan cepat, ini bermakna anda masih berdara. Jika tidak, kawasan yang dipicit itu akan pucat dan darah kembali dengan lambat. Awas! Jaga tumit anda. Banyak kepentingan dan rahsianya lagi.
Ini hanyalah kaedah2 untuk anda mengenal samada seseorang itu masih dara atau tidak. Tak payahlah nak mencuba atau testing dekat orang yang dah berkahwin dengan halal. Selain dara-dara yang tadi, kita masih mempunyai dara yang lain iaitu yang berkaitan dengan sensitiviti apabila berhadapan dengan lelaki.

Pipi
Jika pipi gadis itu licin, gebu dan kemerah-merahan serta tidak langsung memakai peralatan solek seperti pemerah pipi, bedak atau cecair pelembab muka, bermakna gadis itu masih berdara.
Gadis yang berdara selalunya tidak suka mengenakan make up. Terdapat juga gadis yang masih suci suka ber ‘make-up’, tetapi cara mereka ber ‘make up’ tidak terlalu menonjol seperti seseorang yang ingin memikat lelaki. Sebagai contohnya GRO, bohsia atau pelacur. Mereka akan mengenakan ‘make up’ keterlaluan kerana mahukan diri mereka kelihatan jelita. tetapi disebalik kejelitaan mereka terserlah suatu rahsia, jelas mereka bukanlah lagi wanita bermaruah.
Pada raut pipi gadis yang masih dara, kelihatan merah apabila disentuh lelaki yang bukan muhrim. Terkadang raut wajah mereka menjadi merah apabila berbual atau berhadapan dengan lelaki. Mereka agak sukar untuk menyesuaikan diri dengan lelaki. Berbanding dengan wanita yang tidak berdara. Mudah sahaja mereka menyesuaikan diri dengan lelaki. Bagi yang sudah berumah tangga, tiada masalah kerana mereka sudah biasa dengan suami mereka. Tetapi pada golongan sebaliknya kerana mereka telah hilang dara dan sensitiviti dengan lelaki kerana sebab-sebab yang tadinya.
Kelihatan beberapa garis melintang pada pipi kiri dan kanan seseorang gadis yang telah berhubungan. Jika seseorang itu mempunyai lesung pipi, lesung pipinya kelihatan melekuk ke dalam dan terserlah kejelitaannya. Berbeza dengan gadis yang sudah pernah berhubung, lesung pipinya tidak terlalu dalam dan sisi lekukan itu diikuti dengan garisan yang menyambung lesung pipinya. Garis ini menunjukkan mereka telah tiada dara.

Telinga
Ketiadaan dara juga dapat dilihat dengan meneliti bentuk pada bahagian telinga kanan dan kirinya. Sedikit anak rambut akan kelihatan sebelah pipinya. Anak rambut ini berjuntai dan lembut serta halus. Anak rambut wanita pula tidak berdaya dan seolah-olah tidak bermaya serta tidak lembut lagi. Ini dapat dilihat jelas jika anak rambut itu ditiup angin. Ia mudah terselerak dan agak tidak teratur ketika ditiup angin dan apabila anak rambut itu kembali pada posisi asalnya. Pipi sisi anak rambut ini juga dilihat agak lebam dan ianya simbol wanita itu telah berkahwin.

Hidung
Hidung sesorang itu juga mampu menunjukkan samada dia pernah disentuh atau tidak. Hidung seorang gadis akan kelihatan menarik dan cantik. kedudukannya juga molek. Di hujung hidungnya kelihatan kemerah-merahan. Ini bukan kerena dia selsema atau ada masalah hidung tetapi ini kerana darah banyak tertumpu pada hidungnya. Jika anda masih dara, lihatlah hidung anda. Apabila hidung seorang gadis disentuh lelaki, hidungnya akan kelihatan begitu merah.
Begitu juga dengan wajahnya. Ini kerana sensitivitinya terhadap sentuhan. Bagi yang tidak merah pada hujungnya apabila disentuh lelaki, ini bermakna dia telah hilang dara sensitif ( dara kecil ).



Mata
Bukan mudah untuk seseorang yang hilang dara ingin menyembunyikan identitinya dari diketahui lelaki yang pandai meneliti. Sebab itu adalah wajar jika kita menjaga maruah dan menundukkan pandangan dari panahan lelaki.
Terdapat tanda lebam atau bergaris di bawah kelopak mata seorang yang sudah tidak mempunyai dara. Lebam ini tidak seketara lebam orang yang tidak cukup tidur. Hanya sedikit garis seakan-akan hitam meliputi bawah kelopak mata yang terlipat itu. Iaitu kedutan pada bawah mata jelas dilihat jika si gadis sudah hilang dara.
Gadis yang masih dara, matanya kelihatan berseri dan tiada tanda seperti hitam, lebam atau bergaris2 halus. Sebaliknya di sekeliling matanya kelihatan rata dan apabila dia ketawa bahagian bawah matanya tidak menampakkan kedutan.
Namun begitu…
Tidak bermakna wanita yang tidak berdara telah hilang keseriannya. Sebenarnya, wanita yang telah hilang dara adalah lebih cun, anggun dan cantik daripada gadis. Tidak hairanlah sekiranya janda dan isteri orang semakin menjadi rebutan.
Yang menghilangkan serinya wanita tidak berdara ialah, mereka melakukan perbuatan terkutuk dan maksiat.
Bagi wanita yang berumah tangga secara halal dan mempunyai suami yang memahami, mereka cun berkali-kali ganda berbanding gadis dalam mengikut kajian.



Rambut Wanita
Rambut wanita lebih cantik dari rambut gadis sekiranya si suami selalu membelainya. Rambutnya semakin lembut dan menawan berkali ganda. Pada wanita yang sudah berumah tangga secara halal. Dinasihatkan, tidak perlulah memaakai Rejoice, Pantene, Feather atau sebagainya. Sekadar  memakai petua biologi dari suami anda. Belaian. Ini juga akan menjamin keharmonian hidup. Bukan setakat rambut sahaja, malah bibir dan beberapa bahagian lain juga akan menjadi lebih cantik dengan bantuan suami.



Perut
Untuk pengetahuan anda, pada mereka yang biasa berhubung, perut akan sedikit membuncit, kerana perut melakukan daya aktif yang amat kuat dan menyebbkan sel-sel mengembang. Selain itu, tanda yang terdapat pada perut seperti alur garisan panjang dari dada hingga pusat dan dari pusat hingga ke faraj.
Jika tanda ini terputus pada bahagian bawah antara permukaan pusat dan faraj, ini bermakna, wanita itu tidak berdara. Faktor kehamilan juga merupakan sebab garis ini terbentuk. Namun, garisnya kelihatan lebih ketara.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(@_@)

11 comments:

tQah said...

salam ukhwah ya tuan blog...

tikah kurang arif sebenarny dgn artikel ni..
adakah ini satu fakta dan punya kesahihannya...

contohnya...seorang perempuan y berkulit gelab..
mcm mane kte nk mengenal kemerahan pd hidungny nya??adakah die di lahirkan tanpa dara???

Darwisy Sufi said...

wasalam..
trima kasih tikah..
adakalanya kita xleh nak pastikan kesahihannya 100%..
berbalik kpada soklan tikah td..

'contohnya...seorang perempuan y berkulit gelab..
mcm mane kte nk mengenal kemerahan pd hidungny nya??adakah die di lahirkan tanpa dara???"

ana jwbnya sebegini ya..

sbb itulah ada bnyk tanda2 nya..bukn shja 1 tnda..
len la klu ada 1 tnda ja..

~aNisYa~ said...

salam..
entry blog yang menarik..
banyak bagi infoo...:)

Darwisy Sufi said...

wasalam..
sekadar perkongsian sahaja..
maaf klu2 ada yg dirasakan kurg baik n ada kekurangan...

Rusydan said...

haha... mana anta dapat artikel nie? ada kesahihannya x?
bleykan ana shared di fb...

dayah said...

salam....info yg menarik...

Darwisy Sufi said...

rusydan...
fadhol ya akhi..boleh ja dikongsi bersama..
apa skalipon, wallahu a'lam..

dayah,
syukran..mudahan ada kbaikan kita bersama..

nazir said...

mcm mane pulak nk taw lelaki yang masih teruna atau tidak?

Darwisy Sufi said...

ada jugak artikel ttg laki teruna dlm blog ni..artikel seterunya slpas artikel yg ni..

Nadiah Ashikin said...

Wah.. Bguna artikel ni.. Cuma xtau sejauh mana kesahihannya..Tp klu yg xde dara tu x semestinya jahat.. Pintu taubat sntiasa tbuka.. :D

Iefa Nazliefa said...

now i know.. who members i dah tak de dara.. huhuhu...

Post a Comment