Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Rehat Dan Pengiktibaran

Assalamualaikum..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
dan 
Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w. 

Kali ini ana sekadar nak rehatkan minda buat seketika 
bila mana akal kita dan mencapai satu tahap yang kehilangan idea. Dengan kata lain, idea kering, tiada idea dan sebagainya. Jadi, untuk artikel yg ke 99 ini ana cuma masukkan beberapa gambar 
yang diambil daripada keratan akhbar.
Sekadar 'suka-suka' sahaja. tetapi ada makna yang tersurat dan tersiratnya.
Ayuh, sama-sama kita meneliti dan sama-sama kita fikirkannnya.
( ^ _ ^ )

.






















Sekadar ingin mengimbau kembali zaman persekolahan
yang telah ditinggalkan. Ada kalanya kita tersenyum keseorangan bila mana terkenangkan kembali peristiwa di usia kita yang masih mentah. Tetapi sedarlah jua bahawa semua ini hanya tinggal kenangan. Kenangan yang tidak dapat kita kembali ke masa silam.

Landasan kita yang seterusnya sedang menanti di hadapan. Apakah kita telah bersedia dengan ranjau yang tidak kita ketahui. Jalan yang tidak tahu sama ada 'manis' atau 'pahit'.
Yang bakal dipenuhi dengan onak yang berliku-liku.
Sama-sama kita bersiaga untuk menempuhinya.

Ya Allah Ya Tuhan Kami,
Kau permudahkanlah segala urusan kami sama ada di dunia ini mahupun di akhirat kelak. Segala akan sesuatu kami panjatkan buatMu Ya Rabbana...

0 comments:

Post a Comment