Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Fasa Pertama


Subhanallah Maha SuciMu Ya Allah yang msih lagi memanjangkan usiaku hingga ke saat ini. Tika mana ramai lagi yang sudah dijemput olehMu tidak kira sama ada sebelum Ramadhan mahupun di bulan mulia ini. Alhamdulillah.

Sepertiga Ramadhan, telah pun berlalu. Kini memasuki pula fasa yang kedua yakni fasa pertengahan sebelum menjengah masuk ke fasa yang terakhir, ketiga. Terlalu pantas rasanya masa kian berlalu. Di antara tanda penghujung dunia adalah cepatnya masa berlalu.

Apa yang telah aku lakukan sepanjang Ramadhan yang lepas. Fasa pertama di bulan Ramadhan yang dikatakan sebagai ‘Rahmah’ telah berlalu pergi meninggalkan kita. Adakah terasa kesan di jiwa kita sebagai hamba Allah yang menjalankan segala titah perintahNya di bulan Ramadhan ini. Ataupun tiada langsung perubahan dan anjakan kebaikan yang kita lakukan selama ini. Masih sama seperti hari-hari yang telah berlalu. Hari yang tidak akan berulang kembali. Saat yang tidak mampu ketemu lagi buat selamanya. Masa yang kian pantas meninggalkan tampuknya di saat dunia di ambang penghujungnya.

Bila mana tiba waktunya kita semua bakal bertemu dengan Dia
Bilakan masanya itu..
Wallahu’alam..
Sama-sama kita bersedia untuk menantikan saat itu…

0 comments:

Post a Comment