Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Kemenangan Sebagai Muslim

Hari Lebaran yang di sambut seiring dengan tamatnya Ramadhan. Setelah sebulan berpuasa, berpuasa bukan sahaja menahan daripada makan dan minum bahkan berpuasa dari segi luaran dan dalaman. Sama ada puasa nafsu yang semestinya tidak terpenjara. Nafsu yang perlu dikekang di dalam bulan Ramadhan. Makhluk yang tidak mampu dilihat tapi cukup mudah peranannya dalam menjatuhkan manusia ke lembah kehinaan. Hina di pandangan manusia dan hina di pandangan Dia. Ataupun hina di pandangan manusia mulia di sisi Allah. Hatta ‘hebat’ di pandangan manusia tetapi celaka di pandangan Allah s.w.t.

Mudahan Ramadhan yang baru berlalu mampu mendidik diri kita menjadi hamba yang lebih bertaqwa. Insya-Allah. Menuju ke arah yang lebih baik dalam menghadapi liku-liku kehidupan yang mendatang.

Malang andai selepas tarbiyah Ramadhan selama sebulan, kita semakin biadap dengan hukum Tuhan.
Sejuk perut ibu mengandung kiranya selepas madrasah Ramadhan, kita mempu menapak selangkah ke hadapan dengan amal dan sikap yang sopan. Tidak dinafikan manusia mudah lupa dengan nikmat yang diberi. Sama-samalah kita memperingati untuk kembali ke jalan yang sebenar. Jalan yang diredhaiNya.

0 comments:

Post a Comment