Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat CintaMu Ya Allah.. Aku jadikannya teman hidup dimana jua ku berada.. Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu Ya Allah.. Tatkala rindu syahdu melanda, bisikan Zikir menjadi penawar hatiku.. Ketika sujud, aku memohon agar Kau menerima segala amalanku.. Dalam Tahajud ku bisikan.. Ya Allah, moga Engkau letakkan aku b'sama yg Kau kasihi.. Dan panggilan pulangku, menjadi pertemuan pertamaku denganMu.. Ya ALLAH Kekasihku.. Engkau Yang Satu..

Ramadhan 1434H

Dengan kalimah suci ku mulai..

“Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang”

Segala puji dan syukur ke hadrat Ilahi kerana diri hamba yang penuh dosa ini masih lagi diberi peluang untuk terus bernafas di atas muka bumi pinjaman Allah s.w.t. ini. Diberi kesempatan sekian lamanya ‘berjalan’ di permukaan ini. Mengharapkan dapat ketemu dengan tetamu mulia yakni Ramadhan.

Firman Allah s.w.t. di dalam kitab sucinya, al Quran al Karim..
dari surah kedua, surah al - baqarah..
ayat ke 183 ; ‘mafhumnya’…

“Wahai orang-orang yang beriman! Diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang sebelum kami agar kamu bertaqwa.”

Ayat yang mewajibkan diri kita sebagai seorang muslim untuk berpuasa kerana puasa itu adalah satu satu rukun Islam. Menjadi kewajipan kita sebagai hamba Allah untuk melaksanakan tuntutan agama sejak sekian lamanya.


*jangan lupa niat posa untuk sebulan sekali gus buat malam pertama di bulan Ramadhan

*senantiasa perbaharui niat

*jangan duk pertikai apa bagai, pakat guna kepala otak, akai…

0 comments:

Post a Comment